Is fuath le mórán daoine an Eaglais mar bíonn peacaigh ina mbaill
inti. Cén fáth a cheapann an Eaglais gur féidir léi aon
mhoráltacht a bhrú ar dhaoine eile (mar dhea) nuair a bhíonn
peacaigh inti féin? Ach ní thuigeann a leithéid de dhuine a
chuireadh an cheist sin aon rud faoin gcreideamh Caitliceach, ná
stair na hEaglaise. I measc deisceabal Íosa féin bhí gadaí agus
fealltóir (Iúdás). Agus luaitear bithiúnaigh eile san Eaglais
nua sa leabhar Gníomhartha na nAspal, a bhí ag iarraidh a gcuid bia
a ithe gan aon obair a dhéanamh. Ní rud nua ar chor ar bith go
mbíonn peacaigh san Eaglais. Ní féidir a mhalairt le heagraíocht
mhór. Agus níor mhaíomh an Eaglais riamh nach mbeadh sí
amhlaidh. Tá fianaise de sin ar fud an Bhíobla: “Má deirimid
nach bhfuil aon pheaca orainn meallaimid sinn féin agus níl an
fhírinne ionainn” (Eoin 1:8) mar shampla. Tá leigheas air, mar a
léitear sa chéad véarsa eile: “Má admhaímid ár bpeacaí, tá
seisean [Íosa] dílis cóir agus maithfidh sé dúinn ár bpeacaí
agus glanfaidh sinn ón uile olc.” Ach ní bheidh an Eaglais maith
go leor go deo dóibh siúd nár mhaith leo aon chomhairle a fháil
uaithi. Sin an taobh eile den scéal. Ní an Eaglais morálta go
leor dóibh, agus ag an am céanna, is fuath leo an Eaglais mar ní
ghlacann sí leis na peacaí is ansa leo. An seanscéal i gcónaí
mar a bhí riamh, sin le rá.
Sin uile ráite, le tamall anuas, bíonn mórán daoine ró-shásta
gach aon drochscéal faoin Eaglais a ghlacadh mar an fhírinne ghlan,
gan aon iniúchadh a dhéanamh i gceart ar an scéal. Sna meáin go
háirithe, scaiptear líomhaintí mar fhíricí i gcónaí, agus
toisc go ndeirtear chomh minic na rudaí seo agus go mbíonn uafás
an domhain ar gach éinne fúthu (mar dhea), ceaptar go bhfuil aon
duine nach nglacann leo as a mheabhair. Tá an Eaglais go dona, agus
mar sin, caithimid uainn í mar sheanbhróg – nó sin an rud ab
fháil le naimhde na hEaglaise. Ní chabhraíonn sé le cúrsaí go
dtarlaíonn drochrudaí san Eaglais le fírinne, mar dhrochíde na
bpáiste a tharla, agus an dóigh amaideach a láimhseáil an Eaglais
na fadhbanna sin – a tharla i measc mionlach beag bídeach de
shagairt – agus a tharla in eagraíochtaí móra go leor eile,
freisin. Ach dírítear air sin i gcónaí, seachas ar an uile rud
iontach a dhéanann an Eaglais (agus sin an chuid is mó, dar
ndóigh).
Minic go leor, ba shochaí dhifriúil le nósanna
difriúla a bhí ann nuair a tharla rudaí nach mbeimis sásta leo sa
lá atá inniu ann, agus níl sé ceart breithiúnas a thabhairt
nuair nach rabhamar beo ag an am. Bhíodh pionós corpartha
inghlactha i ngach scoil in Éirinn, agus bhíodh sé inghlactha fiú
go haimsir m'óige féin. Nílimid sásta lena leithéid sa lá atá
inniu ann. Níl aon iontaoibh againn as daoine eile go mbeidís
ábalta pionós corpartha a ghearradh go ciallmhar ar ár bpáistí –
ná go bhfuil an ceart sin acu. Nílimid go léir den tuairim go
ndéanann a leithéid de phionós aon mhaith ar chor ar bith. Ach ní
chreidtí na rudaí seo go tamall gearr ó shin. De ghnáth,
rinneadh an rud a cheapadh a bheith ceart, agus is deacair treoir
nua-aimseartha a thabhairt do dhaoine nach maireann. An ndearnadh
botúin? Gan amhras. Ba dhaoine daonna iad, cosúil linne. Ach ní
raibh gach rud nach seasann le tuairimí an lae inniu ina uafás olc.
Tharla droch-ghníomhartha, gan dabht, ach i gcoitinne, bhítear ag
iarraidh an rud ceart a dhéanamh. Ní cúis náire sin.
Cuir i gcás an scéal iomráiteach faoi na
neachtlanna Maigdiléana. Creidtear na rudaí is measa fúthu, agus
scaiptear bréagacha (mar sa scannán faoi seo). Ní bhíodh aon
áit oiriúnach do mhná neamhphósta le páistí. Bíonn sé
deacair go leor fós. Ach fadó, ní bhíodh rogha acu ach áit mar
seo, nó saol ar an tsráid, den chuid ba mhó. Saol deas? Ní hea.
Ach post, baile agus cabhair nuair a bhí sé de dhíth orthu.
Rinne siad an obair chun áit chónaithe agus bia a fháil. Ní
raibh aon dól ann ag an am – agus b’fhearr obair a dhéanamh
chun bia a fháil ná a mhalairt (féach an tagairt don Bhíobla
thuas). An raibh gach bean go deas a bhíodh sna háiteanna seo?
Gan amhras ní bhíodh. An raibh gach duine acu go dona? Gan
amhras, ní bhíodh. Meascán daoine a bhíodh ann. Bhíodh mórán
sásta leis an gcabhair a fuair siad, agus daoine eile feargach go
raibh orthu am a caitheamh ansin. Agus is léir go mbíonn daoine
olca i measc na Siúr uaireanta, freisin. Ní bhíonn éinne gan
locht. Ach bhíodh na háiteanna seo ann chun cabhrú le daoine ag
am nach mbíodh aon chabhair eile ann dóibh.
Nuair a rinneadh líomhaintí uafásacha fúthu, bhí na meáin agus
rialtas na hÉireann an-sásta a ghlacadh le pé rud a deirtear, agus
ghabh an rialtas a leithscéal, agus d’íoc siad airgead dóibh
siúd a lorgaíodh é. Agus rinneadh fiosrúchán. Agus ní
bhfuarthas go dtugadh íde thar íde béil d’aon duine ansin. Ní
raibh aon sclábhaíocht ann. Níor céasadh aon duine. Ach cúis
náire don tír iad, dar leis an taoiseach. Creidtear na líomhaintí,
pé stair a bhí ann le fírinne.
Scéal eile dá leithéid seo, agus scannán eile
faoi, sin scéal Philomena Lee. Dúradh gur goideadh a mhac uaithi,
gur dhíol na mná rialta páistí, agus cacamas den sórt sin. Arís
eile, bhíodh na mná rialta ag cabhrú le mná neamhphósta nach
raibh ábalta a bpáistí a thógáil ina n-aonar. Saol crua, rogha
crua, ach rud a dhéantar go minic fós. I ndiaidh gach scannal agus
tuairimí na meán is na bpolaiteoirí uile, rinneadh fiosrúchán.
Fuarthas nár tharla an scéal mar a insíodh. Dar le tuairisc
McAleese, bréagacha amach is amach bhí sa leabhar agus sa
scannán frith-Chaitliceach seo. Scéal brónach, cinnte, ach ní
raibh sé chomh scannalach agus a cheaptar.
Agus faoi láthair, tá “uafás” eile curtha i leith na
hEaglaise. Deirtear gur tharla rudaí uafásacha ag Baile na
Máithreacha agus Páistí i dTuam. Uaigh ollmhór na leanaí atá
in ainm is a bheith ann (nach raibh an scéal céanna ann faoin na
neachtlanna?). Na mná rialta olca arís! Mharaigh siad páistí!
Chuir siad sa leithreas iad! Na daoine olca siúd a chait a saol ag
cabhrú daoine eile gan phá ar son an ghrá. Muise, agus mar is
iondúil, tá na meáin agus na polaiteoirí ag sodar i ndiaidh na
bhfrith-Chaitliceach a chum a scéal. Tosaíodh ar fhiosrúchán,
agus níl sé ar fáil d’éinne fós. Táim réasúnta cinnte nach
mbeidh aon bhunús dáiríre leis an scéal seo ach oiread. Ach tír
olc agus daoine olca a bhí ann nuair a bhíodh gach éinne faoi
chois na hEaglaise oilce siúd! Tá na polaiteoirí ag gabháil a
leithscéal cheana féin.
Ach nach gcreideann gach éinne na scéalta seo?!
Nach bhfuil ach dearcadh amháin inghlactha i measc na nGael?!
Creideann daoine mórán rudaí go rialta nach bhfuil fíor. Go
háirithe nuair a dhéantar tréan-iarracht chun bréag nó áiféis
éigin a scaipeadh. Is iomaí cás atá ann. Nach bhfuil na scéalta
seo an-chosúil le teistíochtaí 1641, a baineadh úsáid astu mar
leithscéal chun ainghníomhartha Chromaill a spreagadh? Déanann
bréagacha dochar. Sin an fáth go bhfuil sé chomh tábhachtach gan
drochscéalta a scaipeadh is iad a chreidiúint go tapa, gan
fhianaise. Ach sin an rud a tharlaíonn i gcónaí i meáin an lae
inniu, go háirithe ar an idirlíon. Ritheann bréag, agus siúlann
an fhírinne go mall bacach ina dhiaidh.
Más fuath le daoine eaglais nó polaiteoir nó
eagraíocht nó tír srl., bíonn siad an-sásta gach drochscéal a
ghlacadh is a scaipeadh. Ná dtugtar cabhair dóibh. Bímis sásta
le cúrsaí a fheabhsú nuair a bhímid ábalta – gan a bheith i
gcónaí ag caitheamh anuas orthu siúd a rinne a ndícheall fadó.
2 comments:
Tá a lán fadhbanna ag Rialtas na hÉireann faoi láthair :
- níl na gnáthdaoine ag baint aon bhuntáistí ón méadú eacnamaíoch le déanaí,
- tá na céadta daoine gan dídean i mBÁC,
- bhí na tiománaí tram agus Bus Éireann ar stailc mar ní raibh ardú pá acu ó 2008.
srl ...
Mar sin, tá Fine Gael sásta nuair a bhíonn aird dírithe duine éigin eile ( - an Eaglais ).
agus bíonn nuachtáin cosúil leis an Irish Times ag imirt leis an rialtas, ag foilsiú scéalta atá i ndáiríre foirm de ’Nuacht Bhréige’.
Tá blas na fírinne air sin.
Post a Comment